![]() |
|
||||||
Jezik ![]() ![]()
Broj igrača:
|
![]()
Izdavač: ![]()
Urednice igre: „Pretežno vedro“ ![]()
Urednici i suradnici izrade Web-portala igre: „Pretežno vedro“ Komentari učenika osmih razreda koji su sudjelovali u izradi Igra mi se jako svidjela. Bilo je zabavno raditi na njoj. Nadam se da će se i drugima svidjeti jer je puno truda uloženo u nju. Petar B. Na ovoj igri mi je bilo zabavno raditi. Ne samo da sam nešto i informatički naučila, već sam naučila i o emocijama. Puno truda i rada je uloženo u nju i ponosim se što smo ovako nešto postigli. Nadam se da će i drugi naučiti nešto iz ove igre i da će se promjeniti ako je promjena potrebna. Korina R. Iako se u ovu igricu uložilo puno truda i nade da se o vršnjačkom nasilju i dječjim osjećajima više priča, mislim da je to sasvim individualno i da dječje ponašanje prema drugima dolazi od kuće. Sve u svemu, igrica je zabavna i zanimljiva. Nina V. Igra i stvarnost Prvo univerzalno sredstvo izražavanja djeteta je igra. Već vrlo rano s pomoću naizgled nesvrsishodnih pokreta mala djeca se upuštaju u „važan posao“ upoznavanja vanjskog svijeta, ... kroz spontanu igru! Sadržaji i aktivnosti “igre osjećaja” zasnivaju se i na spoznaji o svojim osjećajima ili ponašanjima koja ne sprečavaju suradnju u grupnim odnosima. Namjera same igre je poticati druženje i komunikaciju među suigračima igrajući se u “stvarnom svijetu”.Sadržaji i aktivnosti “igre osjećaja” zasnivaju se i na spoznaji o svojim osjećajima ili ponašanjima koja ne sprečavaju suradnju u grupnim odnosima. Namjera same igre je poticati druženje i komunikaciju među suigračima igrajući se u “stvarnom svijetu”. Iako je ova igra organizirana i edukativna po svom sadržaju, nastala je kao “nepredvidiva kreativna aktivnost” u projektu “ Pretežno vedro” s ciljem poticanja emocionalnog razvoja djece i mladih. Namijenjena je svima onima koji žele razvijati duh za promatranje, upoznavanje sebe i drugoga te na taj način zaštiti i unaprijediti svoje mentalno zdravlje. Zahvaljujem svima učesnicima u ovom „važnom poslu“, a posebno djeci i mladima na izvrsnoj ideji u potpunosti primjerenoj suvremenom svijetu „igre“...! Željko Ključević, dr. med., spec. psihijatar; Voditelj Službe Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, Služba za mentalno zdravlje, kroz javno zdravstveni projekt „Pretežno vedro“ na kreativan i zabavan način doprinosi razvoju emocionalne pismenosti među djecom i mladima. Stoga je u sklopu projektnih aktivnosti u Osnovna škola Stobreč 2014./15. osmišljena istoimena društvena igra koju su izradili 2015./16. učenici Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split. Web-portal za igru izradili su učenici osmih razreda Osnovne škole Meje, Split s njihovom mentoricom Marijanom Polić-Kuko, prof. matematike i informatike 2018. godine. Zašto web-portal? Današnje generacije odrastaju uz tehnologiju virtualnog svijeta koja postaje integralni dio njihova života. Internet tehnologiju je nužno koristiti u odgojno-obrazovnom sustavu, kako bi djecu i mlade motivirali za učenje. Tako im olakšavamo usvajanje praktičnih znanja i vještina koje će doprinijeti konstruktivnom rješavanju problema. Prateći i razumijevajući njihove interese možemo im ponuditi sadržaje koji će im biti zanimljivi i edukativni. Zbog toga je društvena igra „Pretežno vedro“ preseljena iz analognog u digitalno okruženje i nudi djelatnicima i učenicima sadržaj koji će im biti zabavan, kao takav i zanimljiv za učenje o sebi i drugima. Zasigurno će doprinijeti zaštiti i unapređenju mentalnog zdravlja djece i mladih koje je od izuzetne važnosti za funkcioniranje svakog pojedinca u školskom, obiteljskom i socijalnom okruženju. Igranje Kako je za svako igranje potrebno najmanje dvoje ili više ljudi, možemo reći da u trenutku stvaralačkih poriva počinje kreiranje vanjskog svijeta kroz igru i igranje. Igranje je uvijek prilika da otkrijemo nepoznato u poznatom, prisjetimo se nekih trenutaka, čak i zaboravljenih sjećanja. Ali i otvorimo prostor za neka nova iskustva i znanja u nama i oko nas. Važno svojstvo igranja je i traganje i zato jedino u igri svako dijete, mlada ili odrasla osoba mogu imati slobodu kreacije. U kreativnosti pojedinac može otkriti samoga sebe. Ako želite na tom putu biti i uspješni… igrajte se! Mirela Grbić, defektolog, prof.; voditeljica Projekta ![]() ![]() |
||||||